Padanie vlasov v menopauze

Klimaktérium je rozhodne náročným obdobím v živote ženy. Hormonálne zmeny s nepríjemnými sprievodnými javmi, medzi ktoré patrí aj nadmerné vypadávanie vlasov v menopauze, potrápia takmer každú ženu. Bojujete s tým tiež? Chápeme, je to ťažké. Existujú faktory, vďaka ktorým môže byť týchto pár rokov vášho života omnoho ľahšie zvládnuteľných. Starostlivosť o vlasy v menopauze je jedným z nich. A pri tej plní kolagén dôležitú funkciu.

Krása ženy vychádza z vnútra, konkrétne v tom, čo každý deň je, ako sa o seba stará a koľko spánku si dopraje. Dôležité miesto tu už majú aj výživové doplnky. Keď teda prídu prvé príznaky menopauzy, je čas si položiť tú najdôležitejšiu otázku: ako zmeniť zvyky, aby telo dostalo, čo potrebuje?

Čo znamená pre ženu menopauza a klimaktérium

Klimaktérium je obdobie postupného znižovania plodnosti ženy, ktoré môže trvať niekoľko rokov a počas ktorého sa postupne objavujú príznaky hormonálnych zmien. Klesajú hladiny estrogénu a progesterónu, ktoré majú vplyv aj na činnosť srdca, mozgu, metabolizmu, ale tiež spolu s nimi dochádza k výraznejšiemu poklesu produkcie kolagénu.

Výsledkom môže byť zmena kvality pleti – môže byť suchšia, ale aj mastnejšia, stráca elasticitu, tvoria sa na nej vo vyššej miere vrásky. Ďalšie príznaky klimaktéria sú návaly tepla, vynechávanie alebo slabnutie menštruácie, zmeny nálad, nočné potenie, vaginálna suchosť a nespavosť. Niektoré ženy môžu pozorovať prírastok na váhe. Takéto výkyvy hormónov patria tiež k primárnym príčinám, prečo ženám padajú vlasy.

Menopauza je potom označenie pre poslednú menštruáciu ženy. Bežne medzi rečou sa výrazy menopauza a klimaktérium používajú rovnocenne, i keď v skutočnosti ide o rôzne termíny.

Menopauza vlasy

Ako sa zhoršuje padanie vlasov v menopauze?

Keď klesajú estrogén s progesterónom, nastáva zvýšenie produkcie mužských pohlavných hormónov, androgénov. Tie majú vplyv na vlasové folikuly, ktoré sa môžu zmenšovať. Skracuje sa rastová fáza vlasov, tie nie sú dostatočne vyživované, sú tenšie a slabšie. Prichádza postupné rednutie vlasov a vypadávanie vlasov v menopauze

Kolagén a menopauza spolu úzko súvisia, kolagén je totiž dôležitou stavebnou bielkovinou, ktorú si telo vyrába samo, ale v dostatočnom množstve len do určitého veku. Tvorí až 80 % hmoty pokožky a je podstatnou súčasťou kĺbových chrupaviek, slizníc v tele, kostí a zubov a ďalších pevných a mäkkých tkanív. Práve obdobie klimaktéria je tým, kedy produkcia kolagénu v tele ženy klesá. Preto má zmysel podporiť telo dodávaním kolagénu v podobe výživových doplnkov, ako je Inca Collagen, jeden z prvých morských kolagénov v našich končinách, ktorý je na trhu od roku 2015.

Na padanie vlasov v menopauze môže vplývať aj stres, znížená činnosť štítnej žľazy, nedostatok vitamínov a minerálov, alebo zlé zloženie stravy.

Kolagén + Vitamín C

Vitamín C a dopravu zdarma dostanete od nás ako darček k nákupu. Použite zľavový kód a nakúpte teraz ešte o 5€ výhodnejšie cez e-shop.

Zadajte v e-shope kód: S01000666 a objednajte.

Ako na padanie vlasov v menopauze?

Menopauzu a klimaktérium môžu zvládnuť s minimálnou mierou nepríjemných sprievodných javov aj vaše vlasy. Základom je zaviesť zdravý životný štýl a doplniť telu potrebné živiny, pomôcť môže aj kolagén.

Urobte rázne zmeny vo svojom jedálničku

Ak ste sa doteraz nezamysleli nad tým, čo jete,  možno je najvyšší čas. V tejto štúdii vedci identifikovali faktory jedla vplývajúce na stav vlasov. Ženský jedálniček by mal podľa nich v tomto období obsahovať produkty bohaté na komplexné sacharidy, s nízkym glykemickým indexom a s obsahom vlákniny regulujúcej sacharidovo-lipidový metabolizmus organizmu.

Dôležité sú tiež kvalitné tuky – nenasýtené mastné kyseliny omega-3 a omega-6, nachádzajúce sa napríklad v panenských rastlinných olejoch, rybách, avokáde, vajíčkach, semiačkach a orechoch. Tuky v strave sa totiž podieľajú na syntéze niektorých hormónov, ktoré môžu vplývať na vlasy.

Samozrejmosťou by malo byť každodenné zaradenie ovocia a zeleniny do jedálnička. Či už zvolíte mrazenú zeleninu alebo čerstvú, mali by ste jej vyhradiť dôstojné miesto na tanieri každého chodu.

Doplňte si vitamíny, minerály a kolagén

Na stav vlasov majú vplyv aj vitamíny: céčko, vitamíny skupiny A a B. Minerály, ktoré ovplyvňujú rast vlasov sú zinok, železo, meď, selén, kremík, magnézium a vápnik. Pridajte tiež dôležité aminokyseliny, ako je metionín a cysteín.

Po štyridsiatke je ten čas, kedy už telo nestíha tvoriť dostatok kolagénu, ten si môžete dopĺňať prostredníctvom kvalitného výživového doplnku. Aj jeho molekuly sú zdrojom pre vlasy dôležitých aminokyselín, ale to nie je všetko. „Vlasy a nechty vznikajú z rovnakého embryonálneho základu, a preto je ich kvalita často ovplyvnená rovnakými faktormi ako sú napr. hladina hormónov, dostatok vitamínov a železa. Zo svojej praxe môžem potvrdiť, že pravidelný prísun kolagénu zlepšuje pevnosť nechtovej platničky, zmierňuje štiepenie nechtov a lámavosť vlasov,“ vysvetľuje dermatologička, doktorka Jana Molčanová z kliniky Medoderm.

Relaxačná kolagénová kúra

Pripravili sme pre vás nový darčekový relax balíček pre dokonalú pohodu a výživu tela. Ku 3  kusom Inca Collagenu dostanete ako darček: jemný uterák, 3x vitamín C, zdravý a kvalitný čaj Geisha Oxalis a dopravu zadarmo.

Pri výbere doplnku je rozhodujúca kvalita, ktorá vychádza z výroby. Najpodstatnejšie je, aby bol kolagén bioaktívny – teda pre ľudské telo rozpoznateľný. Vďaka tomu potom môže účinkovať ako vlastný kolagén. Český produkt Inca Collagen je 100% čistý hydrolyzovaný kolagén z morských rýb v prášku. Pri maximálnej čistote a šetrnej výrobe enzymatickou hydrolýzou na kolagénové peptidy, navyše v práškovej stabilnej forme, dosahuje maximálnu bioaktivitu a teda aj účinky v ľudskom tele.

Pri pravidelnom a dlhodobom užívaní Inca Collagen môže telo použiť prijaté kolagénové peptidy v koži a odtiaľ z nich čerpajú aj vlasy. Ak je pokožka dobre vyživovaná vitamínmi, minerálmi a jej štruktúru podporuje kolagén, aj vlasy majú vyššiu kvalitu.

Ako konkrétne funguje kolagén na vlasy:

  • Pomáha redukovať vypadávanie vlasov.
  • Podporuje regeneráciu vlasových korienkov.
  • Prispieva k rastu silnejších a krajších vlasov.
  • Zlepšuje odolnosť vlasov a zmierňuje štiepenie a lámanie vlasov.

Bonusom je, že kolagén na pleť vám môže pomôcť aj k zníženiu tvorby pigmentových škvŕn a vrások, podporuje tiež pevnosť nechtov a veľmi dôležité je jeho pôsobenie na kĺby a pohybovú sústavu. Tá vyžaduje počas klimaktéria zvláštnu starostlivosť, keďže práve v tomto období môžu ženy postupne čeliť aj rednutiu kostí.

Účinky Inca Collagen si za 9 rokov existencie tohto výživového doplnku vyskúšalo už viac než 250-tisíc zákazníkov. Stal sa rýchlo jednotkou na trhu kolagénov v Česku i na Slovensku. Pomáha všetkým skupinám ľudí, pretože kolagén potrebujeme všetci. Jeho vplyv na vlasy hodnotilo množstvo žien.

„Ja kolagén pijem rozpustený vo vode už rok. Začala som kvôli kĺbom, zdravé vlasy mám ako bonus.“ Eva Stadler.

„Svokre sme zaobstarali Inca Collagen na Vianoce a veľmi si ho chválila. Výborne jej pomohol na bolesti kĺbov a celkovo sa cítila lepšie. Tiež si chválila, že sa jej po kúre Inca Collagenom zlepšil stav pleti, nechtov aj vlasov.“ Milan Konečný

Starajte sa o vlasy aj zvonka

Je čas zmeniť aj starostlivosť o vlasy. Prirodzenosť vlasom svedčí. Aj šediny sú sexi – a vlasy ocenia, že ich zbytočne nefarbíte. Ak už musíte farbiť, radšej využite prírodné farby na vlasy, tie sú šetrnejšie. 

Vynechajte aj necitlivé procedúry a tepelné úpravy, radšej si vlasy ošetrite regeneračnou maskou alebo prírodným arganovým olejom. Vhodné sú prípravky s keratínom, kofeínom, obsahom vitamínov a minerálov.

Pokúste sa zbaviť stresu

Keď ste náchylná na hormonálne výkyvy nálad a úzkosti, pridávanie povinností vám neprospeje, mali by ste z nich naopak ubrať. Nie je to jednoduché, ale v tomto období je ešte dôležitejšie než kedykoľvek predtým, aby ste spomalili. 

Nájdite si preto popri pracovných povinnostiach každý deň dve hodinky pre seba a svoj oddych. Zaradiť môžete meditáciu a cvičenie jógy, prípadne dychové cvičenia na ukočírovanie stresujúcich myšlienok. A samozrejme, dostatočne spite. Nespavosti sa ubránite viacerými krokmi, pomôže zvýšiť čas potrebný na spánok, vypnúť pred spaním obrazovky a prečítať si namiesto toho dobrú knihu.

Vypadávanie vlasov v menopauze

Hýbte sa

Pohyb je pre vašu psychickú rovnováhu rovnako nepostrádateľný. Navyše vám udržiava fyzickú odolnosť, silu a pomôže dosiahnuť aj lepší vzhľad, ak sa zameriate na partie tela, s ktorými nie ste spokojná. Ale to najdôležitejšie je, že pomáha udržať hormóny na uzde a to prospieva aj zdravším vlasom.

Vyberte si to, čo vás najviac baví. Rýchle každodenné prechádzky, jóga, pilates alebo intenzívne tréningy či dvíhanie váh – každý pohyb príde vhod. Navyše, môžete všade kam sa dá, chodiť peši a nechať auto odparkované. Pridajte skrátka pohyb do všetkých činností vášho dňa.

Nezabúdajte pritom na pravidelné užívanie Inca Collagen, ktorý môže podporiť vaše kosti a kĺby.

Padanie a rednutie vlasov v menopauze nepoteší azda žiadnu ženu. Je však dôležité nestrácať odhodlanie – tu skutočne platí, že všetko má svoje súvislosti. Venujte sa konečne naplno sebe, svojmu telu a doprajte si dostatok oddychu a zdravej stravy. 

K tomu šetrná starostlivosť, dopĺňanie aminokyselín, vitamínov a čerešničkou na torte môže byť Inca Collagen. Ten sa postará o to, aby vaše vlasy zosilneli a mohli ste sa z ich krásy opäť tešiť naplno.

Nice to see you

We noticed you are visiting us from afar.
Maybe you are looking for our internetional website?

Enter website

Press the button to continue to the international website.

Or go to the original website.

Change language

×